*

umut

  • *
  • 2
  • 0
    • Profili Görüntüle

Arkadaşlar iyi günler. Grande punto dizel 1.3 multijet aracım var. Motor lambası ilk yandığında ustaya gittim ve egr valf arızası olduğunu söyleyip lambayı söndürdü ve devam et dedi. Doğal olarak motor arıza lambası tekrar yandı ve bende tekrar gittim. Bir daha söndürdü sonra yine yandı. Anladım ki bu usta ile bu iş olmayacak başka bir ustaya gittim. Forumlarda birçok arkadaşın bahsettiği kurum toplama olayını anlattı ve temizledi. Arıza lambası söndü ben arabaya bindim gittim. Bir süre sonra geri arıza lambası yandı bir daha gittim ve EGR'yi değiştirttim. Yaklaşık 400 km sonra motor arıza lambası tekrar yandı, bir 400 km daha gittim sonra söndü, bir 400 km daha gittim sonra geri yandı. Bundan sonra yanıp sönme aralıkları azalarak devam etti ve arıza lambası çoğunlukla yanık durumda kaldı. Bu defa farklı bir ustaya gittim. Usta benim anlayamadığım bir dilden konuştu ya da ne olduğunu o da anlatamıyor orasını tam bilmiyorum (bir sibop ya da ona benzer bir şeyden bahsediyor, o kapanınca açılmıyor, açılınca da kapanmıyor o yüzden aralıklı olarak yanıyor diyor). Çözüm ne dedim EGR yi değiştirmek dedi. İlk EGR'yi değiştirdiğim tarihten buyana iki yıl geçti, tüm süreç boyunca motorun çalışmasında hiçbir sıkıntı olmadığı belirteyim. Daha önce değiştirdiğim EGR'den sonra çözüm tam olarak olmadı. Şimdi sizlerin değerli bilgilerine sorum şu; EGR'yi değiştirmek kesin çözüm olur mu, eğer çözüm bu değilse nedir?